sexta-feira, 20 de julho de 2007

A Luta Continua

Muito bem! Kel grupo de cidadaos na Praia i tud gente k de um forma ou de ot teve envolvido na ess luta kontra burrice i tulice de direcao de PCIL (Palacio de Cultura Ildo Lobo), ta de parabens! E assim mesmo e ktem k ser! Ma mesmo assim n tava gosta de oia mas envolvencia de gente de nos terra, kes promotores kulturais, kes agentes kulturais, kes activistas kulturais i porke nao kes aproveitadores kulturais! 

Kontrato foi desfeito, segundo komunikacao de Direcao de PCIL, i agora?

N ta txa bzot k comunicado de kel grupo de cidadaos e kta preokupod k destino de nos kultura, tita divulga na net:

Caros cidadãos e amigos,

Queremos, em primeiro lugar, agradecer a vossa força e o vosso apoio por participarem connosco nesta luta pelo Palácio da Cultura "Ildo Lobo". Informamos que a petição on-line, para os que nela participaram, faz parte de um processo mais abrangente, pelo que fornecemos o seguinte comunicado para que todos estejam devidamente informados e esclarecidos sobre o processo em curso.

COMUNICADO

No dia 12 de Julho, nós, um grupo de cidadãos preocupados com as denúncias que vinham circulando na Internet acerca da situação do Palácio da Cultura "Ildo Lobo" (PCIL), nos reunimos e formámos uma comissão para dialogar com o Ministério da Cultura (MC), com o intuito de expor as nossas preocupações.

Após alguns contactos com o Gabinete do Ministro da Cultura, o mesmo se disponibilizou para encontrar-se connosco no dia seguinte, pelo que fomos recebidos pelo Ministro da Cultura, Dr. Manuel Veiga, acompanhado de uma Assessora, Sra. Auzenda Silva, e do Director do IPC, Sr. José Maria Barreto. No encontro, apresentámos as nossas preocupações acerca das obras no PCIL, então em curso, e uma proposta para solucionar a questão da sustentabilidade e gestão do PCIL.

Ouvidas as nossas posições, e inteirando-se da gravidade do impacto das obras na estética e arquitectura do edifício histórico do PCIL, o Ministro decidiu pela paralisação das mesmas e a constituição de uma comissão de arquitectos para avaliar o projecto da ELECTRA e o seu impacto no Edifício.

Perante isso, e visto que o Ministro prometeu analisar as restantes propostas, o grupo decidiu não divulgar ao público a carta entregue ao Ministro, para dar tempo ao MC de reflectir sobre o conteúdo da mesma e agir.

Ao mesmo tempo, decidimos prosseguir com a sensibilização da opinião pública para a questão da paralisação imediata das obras, pois acreditávamos firmemente tratar-se de um contra-senso a permanência da ELECTRA num espaço cultural como PCIL.

Por isso, criámos uma petição on-line para atingir esse fim e, até o dia de ontem, recolhemos 276 assinaturas de cidadãos e amigos, residentes e da diáspora, que se manifestaram contra essa decisão da actual Direcção do PCIL.

Em consequência disso, e neste momento, congratulamo-nos com a nota do MC, divulgada na Comunicação Social, anunciando o cancelamento do contrato de arrendamento à ELECTRA do espaço onde funcionava o bar do PCIL.

No entanto, preocupa-nos a declaração de que não houve prejuízo para nenhuma das partes, visto que as obras da ELECTRA alteraram significativamente o espaço onde funcionava o bar, e questionamos se o valor histórico do património será reposto.

Além disso, não obtivemos ainda nenhuma resposta por parte do MC relativamente à questão central das nossas preocupações, que é a sustentabilidade e funcionamento do PCIL de acordo com a sua vocação , ou seja, a de contribuir para o fomento e a dinamização das actividades e manifestações culturais na Praia e em Cabo Verde.

Desse modo, continuamos a aguardar uma tomada de posição do MC quanto à gestão do PCIL, que, pela sua importância e vocação, deverá, a nosso ver, ser dotado de um corpo técnico e de gerência profissional, com competência para implementar uma estratégia de sucesso na exploração do PCIL, garantindo a sua viabilidade cultural e sustentabilidade financeira.
 
Aproveitamos, ainda, para apresentar ao público a carta "Que solução para o Palácio da Cultura Ildo Lobo? ", entregue directamente ao Ministro, e protocolado no dia 13 de Julho na secretaria do MC.

Praia, 20 de Julho de 2007

A comissão em representação do grupo de cidadãos

Amilcar Aristides Monteiro 
Ana Cristina Hopffer Almada
César Scofield Cardoso
Maria Isabel Alves
Nuno Lobo
Raul Ribeiro
Salim de Mello Gomes

Contamos com a vossa ajuda, agora mais do que nunca.

A LUTA CONTINUA!


...Bzot fka dret!


sábado, 14 de julho de 2007

Esclarecimento..!


...fka bem patente na "esclarecimentos do Ministerio da Cultura" (jornal A Semana Online) sobre assunte de Palacio (nunka n intende pamo Palacio!!!) da Cultura Ildo Lobo, ma kem k no tita lida! Uma autentica palhacaria e falta de respeito! Na esse esclarecimento assinod pa Sr. Jose Maria Barreto, entre ots idiotice, tulice i burrice (moda nha mae havia de classifical) kel dze, fkam um kosa k txam prop eskisit, ma ao mesmo tempo isda na intende kual k ideia k ess pessoal a frente de nos orgaos responsaveis de kultura tem na kabeca:

A Direcção do Palácio da Cultura entendeu que um local que servia para vender bebidas alcoólicas e refrigerantes, de entre outras, e que perturbava à noite a vizinhança, sem comprometer a vocação cultural do Palácio, podia também servir para vender água e electricidade

...meste mas algum komentario??
...Bzot fka dret.

sexta-feira, 13 de julho de 2007

Ordeiros & Silenciosos!


E de louva i e bom sabe ma pessoal na Praia faze um manifestacao ordeiro & silencioso por kausa dakel atentado kes tita faze na Palacio de Cultura Ildo Lobo. Sim senhor! Ma e inkrivel monera k ka oiod ninguem de Pro-Praia nem Me(r)dias na manifestacao!! Nos televisao um vez faze um cobertura na telejornal de um batizado dum katxorr i es kata faze um cobertura dess evento???

Alias.. porke k nunka kata tem engajamento de populacao em massa na es kosa? Pamo k kata trazid pa riba Praia pessoal de periferia pa manifesta ses indignacao tambe? Ou sera k grosso de populacao (kes k realmente ta da votos) kata interessod na Palacios de cultura nenhum? Ou sera k kel ideia kma kes kosa la e kusas pa kopu leti e mesmo dvera?

Se assim for, de nada kata sirvi es tipo de manifestacao. Alias, alguns pode sai ate ta perde. Tipo, pessoal pode bem txa Ministro de Cultura mal i kom isso governo de JMN; nao kes ta ba fka abalod ou koisa assim; mas xatiod es e kapaz de fka. i kom isso alguem manha pode katem kel "ajuda" de ministerio ou de ot edilidade por kausa disso. Ya.. eleicoes ta perte. e hora de tma partido i ka parce feio.

Por isso e k mi e favor de um kosa mas VISIVEL!! mas gente.. traze populacao em peso! mostras ma kela e um exemplo de abuso de poder ou simplesmente ignorancia de kem kta na poder. seja komo for. mostra ma ess talvez e ka melhor forma de governa ess pais!

Pessoal engajado na leva ess manifestacao mais alem (o k e o mais certo!) eskreve um carta pa Senhor Ministro da Cultura (ou sera Cu-ltura?) onde kes ta expo ses indignacao i onde kes ta propo alguns solucao pa kel espace, k realmente ja teve tempos kel tinha um dinamica fora de serie na Praia.

...Bzot fka dret!

quarta-feira, 11 de julho de 2007

Tristi Agonia...!*



Hoje n recebe um email de kasabela@gmail.com ta dze o seguinte:

"O bar do Palácio da Cultura Ildo Lobo, Cidade da Praia, que em tempo já foi um verdadeiro Centro Cultural, vai ser transformado num posto de cobrança da Electra. Este rumor já se ouvia há algum tempo. Agora confirma-se com as obras; todo o bar foi transformado numa caixa de vidro e alumínio. A situação é por demais insuportável. Só de recordar que foram gastos 200 e tal mil contos na recuperação do edifício, em nome da Cultura. 

Vamos nos mobilizar; absurdos como este não podem acontecer com o nosso consentimento. Quem estiver interessado em manifestar-se, ordeiramente e silenciosamente, retorne um e-mail confirmando. Quem tiver outras ideias, é bem vindo. "

...Governo de JMN kre transforma Cabo Verde num centro internacional de prestacao de servicos; se kalhar jas komeca obras! Onde kta kes tais activistas kulturais de nos terra? Onde kel 
Ministro k ate inda n tita espera pel komeca ta faze se traboi? CMP katem um palavra a dze sobre isso? 

Ao kontrario do k email ta dze, na manifesta ordeiramente i silenciosamente, n ta diskorda kompletamente!!Ja e hora de nos pove komeca ta manisfesta mais VISIVELMENTE! ess e k es governantes kre: pove silencioso i ordeiro!!! tal kual kabras kond pastor ta levas pa kompe pa kme palha i dpos pa matadouro!  Esse e kno kre? Ser sempre kes palhacin e kta manifesta kond kosa ja ta nas ultimas??? 

Konde kno ta para kess ideologia de "agua na baloi frod" pa komeca ta manifesta ENERGIKAMENTE sem medo de pensa ma no pode perde nos emprego manha? Konde kno ta para kess hipokrisia kno ta vive ness terra onde k kond es kre fazeb para bo jeepin es ta promoveb na traboi i assim bo ta pasa ta faze parte de team i ai bo ta kala bo bukinha?? konde?? 

Ate konde kno tem k fka so ta recebe emails ta da noticias des tipo li?? Afinal ene nos k povo???  Ene nos e k motor dess estado?? ene nos e ktem forssa pa po la ta (des)governa krem kno kre? I e kela kno kre?

Hoje e Palacio de Kultura na Praia, onte foi Fortin na Soncent, manha e o k?

..moda alguem tinha dzid: enkuant katxorr ta ladra, karavana ta ba ta passa! n katem intencao de fka parod, i bo??

...bzot fka dret, ma bzot pensa seriamente pa onde kess terra tita kaminha.


(*) excerto de muska Agonia de Tcheka

domingo, 8 de julho de 2007

Nancy Vieira - Lus

Nancy Vieira, sempre na se kaminhada seguro na muska de Cabo Verde, ta da um passo de kada vez, ma seguro, kaba de lanca se tercer CD, Lus. Um CD k txeu luz, simplicidade i honestidade! Um CD mute bnit! Oh k'sabe!

Kem konxe Nancy komo pessoa sabe ma ela ta extende pa se muska se karacter humane. Sem intencoes de ser estrela sem intencoes de kre ser "herdera" ou substituta ou kontinuadora de ninguem. Simplesmente ela ta pta pa fora, atraves de se muzka, se alma, se pessoa, se nocao de povo cabo verdeano e de monera k ela kre kontribui pa eleva nos kultura e nos identidade kultural.

Moda es ta kustma dze, vez d'tres e k tres. Ess tercer CD, Lus, pami, e um inkontrar por kompleto de kamin k Nancy sempre prokura na ses andancas pa musika. Ela mostra k jal otxa se pessoa dentro de musika de Caboverdeana i mais um vez se multiplicidade komo caboverdeana fka bem patente atraves de estilos musikais kel ta abarka na ses CD: Tonte na morna komo na batuk Nancy ta konsegui mostra ma nos e um Voz so!

Sob direccao musical de Jorge Cervantes, k prima pa arranjos simples (kel primer muzka Lus tem um k de Susana Baca, deve ser por kausa de participacao de Juan "Cotito" Medrano...) ma de um expressividade grande, tem um tema na CD "Vive Sebim", koladera de autoria de Nancy, onde k ela ta estrea komo autora (Muito bem!) ao lado de musikas de outros kompositores de nova geracao, moda Rolando Semedo, Vadu, Jon Luz, Tutin d'Giralda i Djim Djob ma Kalu Monteiro.

Obrigado Nancy pa mas um CD de muska de Cabo Verde de kualidade! n ta orgulhose i axo k kem k tiver oportunidade de uvil tambe ta ba senti o mesmo. A partir de dia 09 de Julho CD ta estod na lojas.

Ficha Tecnica
CD (klika pa oia fixa kompleto)

pa mais informason:

http://nancyvieira.blogspot.com/
http://www.nancyvieira.net/
http://www.hmmusica.com/

...Bzot fka dret! k mim n ta fka feliz kond n ta uvi muska de kualidade!

(thanx Carla Correia)

sábado, 7 de julho de 2007

Reflexao sobre Kultura

Culture is dead, by Jean Degottex, 1968

Pa kuando de Forum A Semana - Onde Estamos Para Onde Vamos, dekorrido na Soncent de 28 a 30 de Junho, Emanuel "Neu" Lopes, foi konvidod pa expo um tema de reflexão sobre kultura de nos terra. onde kno ta.. pa onde kno kre bai.. ess texto ta transmiti se percepção, se visão, de estado atual de kultura ne nos país, mas k de certeza e partilhod pa um bokod de nos.

Dai interesse em divulga ess texto o mais possível tendo em konta momento k no tita atravessá na Cabo Verde (kond nos primer ministro ta diskursa na abertura dum festival de juventude i el ta fala de transformá Cabo Verde num centro internacional de prestação de serviços) i importancia k kultura tem desempenhod desde de nascimento de nos nacionalidade em 5 de julho de 1975, 32 anos atras! ..bzot le:

Reflexao sobre Kultura

Nes ultime temp um tema e ktem estod mas e voga e passagem de cabo verde pa lista de pais de desenvolvimento médio. i consekuentemente, no tem estod ta fala sempre em desenvolvimente ekonomiko, financeiro, social, enfim tud o k no ta pensa ser importante pa real desenvolvimento de país.

Ma, n ta pensa, kno deve fala na imagem de nos país. i ess imagem tem sido bem divulgod atraves de ekonomia, de bom postura, de estrategias de desenvolvimente i ainda de kultura (the last but not the least). n dze ainda porke kultura e proveitod pa divulga imagem de cabo verde, ma nem sempre es ta dal destake i atencao kel ta merece.

Ta dzid ma um pove sem kultura e um pove sem identidade. i Cabo Verde, nesse sentid, ka ta fka ta deve nada. Nos e um pove multifacetod i kulturalmente riko. i por no ser um país komposte pa dez ilha, tud diferente i tud igual, k historia i povoament diverse, kel diversidade kultural e um rikeza k no deve explora i de k manera!

Sempre no foi kunxid pa nos kultura, i agora k Cabo Verde tita txma mas atenção i interesse internacional, e altura de no reflecti emdjor sobre ess tema.

No pensa primer kem k nos e, de onde k no bem, o k kno tita faze, o k no tita vive, nos enkuadrament ness munde globalizod, pa no pode, ao menes pensa sobre emdjor kamin kno deve segui. Pa onde kno tita bai?

N ta bem expo li alguns situação pa reflexão, seguind alguns areas kulturais distin, ou talvez nem por isso.

N tava komeça na musika. tem alguns one atras no tmá konhecimento dum fenómeno jamas visto, nem k nomes sonantes moda Bana, Voz de Cabo Verde, etc.. ess fenómeno txma Cesaria Evora, Cize! No entant, um artista k katinha kualker destak na se propria terra. Foi necessarie ke no rekonhecesse se real talento i rikeza artístika da Diva aux Pieds Nus atraves de um país estranger. inkuant isse no tava ba ta sabe de notícias atraves dum komunikação social k ainda tava k algum méfiance. n ta lembra dret k tinha um mentalidade k tava dze "mim n kata gosta de muzka de cabo verde porke kriol ka sabe faze muzka". Ma mesmo assim no sabe ma teve sempre produção musikal i txeu k grande kualidade.

Cize ta kontinua ta ser um grande fenómeno, orgulhe de nos terra, um verdadera embaixatriz de nos kultura. Txeu k nunka tinha notod k cabo verde ta na globo terrestre, passá ta txma nos terra de "terra de Cesaria". Txeu grandes artistas de renome internacional kre konhece, ou mesmo kantá ma Cesaria Evora. Embora nos tud sabe pa ess fenómeno ja tita ser partilhod pa ots talento: Ildo Lobo (k Deus o tenha), Maria Alice, Maria de Barros, Lura, Nancy Vieira, Tcheka, Mayra, i mute mas. Tud es fora de país.

Txam faze um pergunta agora: k tud ess desenvolviment musikal, o k kta pensod na faze k kes e kta estod li na nos terra?

Ta existi um data de talentos k mal aproveitod li na nos terra. tem txeu jovens telentos eskundid k projectos interessantes i k e ainda "ilustres desconhecidos". Tem ainda txeu k vontade de aprende ou de mostra kel kes sabe faze de emdjor. Isse sem fala na kes ot talent k katem destake ou atenção kes ta merece, moda kaso de Hernany Almeida, de Gamal, de Kiso Oliveira i kes kolegas de grupe Arkorá, de kual faze parte Orlando Pantera.

I, num altura em k sociedade kno ta vive ja prende a da mas valor a o k no tem a nível de intelectualidade kultural i kriativa, no ta pedi pa kem puder ajuda, pa tma iniciativas reais, pa faze kom k es talentes ka perde, pa incentivas a kriá kada vez mais, em beneficie de imagem de nos terra.

N fala de musika primer por ser um area kultural k nesse momente ta representa emdjor nos país. Atenção k n katita fala de kualidade, ma sim de kuantidade, pois se no bem fala de kualidade no tem k fala de teatro, artes plástikas, design, de literatura, enfim... um diversidade kultural jamas visto.

N ta reserva ainda um tempo pa fala de cinema. e k ess tema ta txam prop triste, pamo atualmente katem nenhum cinema em atividade na nos terra! Principalmente na SonCent onde k ainda no ta lembra de filas enormes i de merkado negre pa oia filmes de kualidade B. Um ilha em k cinema faze história, k ensina txeu gente a komportá emdjor, a fala ingles i tambe a s'nhá! Um ilha k tinha um cinema situod na um edificie historiko k e um de nos orgulhe.

Contude, kata bastá no lamentá sobre um kosa k nos mesmo e k kontribui pa se destruição. E nos e kta ba pa video clubes i aluga filmes piratas, de péssima kualidade, sem ter ainda licença de lançamento na K7 i DVD, k kata paga tud taxas k devia ser legislod i impost, k kata paga direitos de autor i k ta ajuda um televisão nacional a faze o k e bastante vergonhoso: emiti filmes k ainda tita ser ou tita ba ser exibido na cinemas. Tem lei pa isso, i kaso bzot ka sabia, um filme so pode ser exibido pa um canal de televisao meses dpos del ter sido lancod na DVD, k pa se vez, ja tinha esperod uns tonte mes inkuant kel filme tinha k ser exibido na tud cinemas. Ene a toa k aparelhos de DVD tem regiões diferenciod.

O k no ta faze num terra sem cinema i k ja tita produzi cinema dokumental i ktita realizá festivais de cinema? O k no ta faze kes video clubes k kata respeita direitos de autor? Sobre televisão nacional, n ta preferi nem ka fala.

No pensá ainda sobre teatro, em k kes fazedores de teatro ta sofre tud dia pa kria, ensina, transmiti mensagens, aktuá, kantá, enfim..faze tud k kualidade i em franko desenvolviment k e de konheciment de tud gente ness país, es katem lokais pa ensai i um sala de espetakulo em emdjores kondições. E de louvá traboi k Associação Mindelact, kja tem mais de dez one de vida, tem fete pa teatro i pa kultura dess país, num altura ktita ser falod na vende kultura ou autosustentabilidade de Centros Culturais.

No precisa de mais espace pa k kultura tem se real i merecido espace!

Pa onde kno tita bai k kultura, num terra onde katem um Sociedade de Autores kta funciona, obrigonde kriadores a rekorre a entidade estranger pa salvaguardá ses criação k fazes suá i buská energia k nunka existi? Monera kno ta salvaguardá kel momento em k inspiração txgá, porke pode ka txgá mas ou kaso el txgá nunka el ta ser o mesmo?

Se tem legislação, unton no publikas; se katem, enton no krias i das konhecimento a publiko.
E necessarie k lei de mecenato realmente funciona na kultura i k kes mecenas kater medo de entra ness aventura maravilhose.

E precise k direitos de autor ser salvaguardod i respeitod pa tud gente, porke inspiração katá provokod, el ta kontce!

E preciss incentivá intervenientes de kultura ness país, donde es emdjores kondições de traboi, financiamento, incentivos, segurança, lokais pa ensaiá, emdjores salas de espetakulos kom ekipament emdjor, alternativas. Da importancia i divulga traboi do artista enkuant el ta vive i de boa saude i nao faze moda kontce k Orlando Pantera.

Onde kno tita bai se governantes, edilidades dess pais, komunicação social i sociedade em geral kata apoia i da valor a kultura i a kriatividade i a kriação kultural?

No pensa, no analiza ess pais kultural k nos e i imagem k nos pais ta merece i deve tem.

Kultural ta merece!

Emanuel "Neu" Lopes*
Mindelo, 30 de Junho de 2007

*(Neu Lopes e TOIA de profissão i ator de teatro; ta faze parte de grupo teatral SarronPontoCom)

...
Bzot fka dret!

segunda-feira, 2 de julho de 2007

Festival de Baia das Gatas 2007

...um incognita kompleto! ja no ta a um mes kuase de festival.. i nada! nem um anuncio de kem, porke, monera... so konde i onde!

Camara de Zau resolve kes tava produzi es mesmo ess fetival dess one. Vamos la ver. Patrocinios es e kapaz de tem na semelhanca des ot one: investidores externos, kompradores de terrenos, contrutores de resort, fazedores de estradas i aeroportos,.. etc etc. Ma pronto.

N tem konhecimento de alguns "intencao" de CM, entre os kuais, faze um grupo de base pa akompanha alguns artistas, onde k es konvida alguns nome de nos musika la fora, i es nega (i kom razao)! falta de respeito pa projecto de kada um. Enton bzot kre pa um artista k se projecto tudo formod la fora... kom alguns anos de habituacao a toka de um certo manera, kun concerto programod i estudo i trabalhod i experimentod, bem pa cabo verde apresenta um show sem kualker kualidade pamo "no kata k dnher pa traze grupo inter" kond no sabe perfeitamente k pa kem kes kre ta parce sempre dnher i ate a mais??? nao..

Na tempo de senhor Djo da Silva era um autentico portfolio de lusafrica/harmonia.. agora jam ka sabe o k vai ser. n ta kurioso... i preokupod. Ess camara de Dra. Isaura Gomes ja da kob de um data de kosa ness terra.. kata bem ser agora ess festival kja ta faze parte de nos tradison kes tita bem da kob!! Deus defende...

...bzot fka dret!